A Közlekedési Múzeum szakemberei a BKV-val szorosan együttműködve a múlt héten bejárták a 3-as metró most lezárásra került állomásait: a Nyugati pályaudvar, a Deák tér és a Kálvin tér állomásról összesen 41 ikonikus műtárgyat mentettek meg.
Szombaton kezdődött a 3-as metró középső, Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása. A Közlekedési Múzeum szakemberei – a két korábbi szakasz lezárásakor megszokott gyakorlathoz hasonlóan – a BKV-val szorosan együttműködve számos értékes műtárgyat, az utasok emlékezetében szimbolikusként megmaradó elemeket mentettek meg.
A Közlekedési Múzeum muzeológusai a BKV Zrt.-vel együttműködésben a kezdetektől szakmai alapon kiválogatják a közlekedéstörténeti szempontból értékes, az állomásokról kikerülő tárgyakat, köztük narancs- és citromsárga padokat, utastájékoztató táblákat, térképeket, fali kőburkolatokat, fém burkolatelemeket és gépészeti eszközöket. Muzeológusaink a múlt héten is bejárták a lezárásra kerülő állomásokat (a Kálvin teret, a Deák teret és a Nyugati pályaudvart), hogy kiválasszák azokat a tárgyakat, amelyeket a Múzeum gyűjteményébe helyez és megőriz.
A vonal felújítása során összesen 510 műtárgy érkezett múzeumunk gyűjteményébe, amelyeknek származási helye a következőképpen alakult:
- A Lehel tér és Újpest-Központ közötti metrószakaszról összesen 232,
- A Kőbánya-Kispest és Népliget közötti állomásokról 128,
- az Arany János utcai és a Ferenciek tere állomásról 63,
- a Semmelweis-Klinikák és a Corvin negyed állomásról 46,
- a Deák Ferenc tér, Kálvin tér és Nyugati pályaudvar állomásról pedig 41
műtárgy került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe.
A Deák téri metróállomás falburkolatába illesztett ikonikus alkotás, João Rodrigues Vieira portugál képzőművész betűcsempékből álló műve – amelyen portugál költemények magyarra fordított és magyar költemények portugálra fordított részletei betűzhetők ki – szakszerű tisztítást követően eredeti helyszínén marad.