
Kutatószolgálatunk szeptember 10-ig nem látogatható
Tisztelt Látogatóink!
Kutatószolgálatunk 2019. szeptember 10-ig technikai okok miatt zárva tart.
Köszönjük szíves megértésüket.
Tisztelt Látogatóink!
Kutatószolgálatunk 2019. szeptember 10-ig technikai okok miatt zárva tart.
Köszönjük szíves megértésüket.
Egy igazán rendhagyó kiállítás valósult meg Székesfehérváron a Közlekedési Múzeum és a Szent István Király Múzeum együttműködésében, Ikarus - a buszcímmel. A Közlekedési Múzeum tíz muzeális Ikarus buszból álló konvojjal vonult le Székesfehérvárra a közös időszaki kiállítás ünnepélyes megnyitójára.
A múzeum a leszármazottak ösztönzésére, a családi hagyaték felhasználásával készítette el virtuális kiállítását, majd ezt alapul véve jelen kiállítását a Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjteményben.
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy elhunyt Dr. Bankó Csilla, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gazdasági igazgatója.
Kollégáink háromszor is a színpadra állhattak a Közlekedési Kultúra Napja alkalmán a MÜPA-ban.
Április 25-én rendeztük idei harmadik HajóHíd estünket a Kossuth Múzeumhajón, s vendégünket, Lovász Györgyöt, az Ikarus gyár történetét feldolgozó „Gördülő legendák” című könyv szerzőjét régi ismerősként köszönthettünk, hiszen immár harmadszor jött el rendezvényünkre.
2019. február 28-án az egykori Északi Járműjavító területén zajlott le a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tervpályázatának a nagyközönség számára legizgalmasabb eseménye: fény derült arra, hogy a nemzetközi versenyt követően ki tervezheti a múzeum jövőbeni otthonát. Az eseményt a helyszínen rögtönzött kiállításként Közép-Európa útjainak néhány hajdani koptatója: Ikarus-buszok, személygépkocsik, motorok és kerékpárok színesítették, előrevetítve az egykori vasúti javítóépület jövőbeni funkcióját is. A többéves munkafázist lezárva az első helyezett Diller Scofidio + Renfro építészirodának Tarlós István, Budapest főpolgármestere és Vitézy Dávid, a múzeum igazgatója adták át a díjat. A DS+R a világ leginnovatívabb műhelyei közé tartozik; analitikus gondolkodásmódjuk világszínvonalú építészetet és izgalmas lehetőségeket ígér Budapestnek, a helyi tudást pedig partnerük, Noll Tamás Ybl-díjas építész és csapata, az M-Teampannon biztosítja.
A Közlekedési Múzeum Ötletpályázata közlekedési témájú köztéri művészeti alkotások megtervezésére
Kedves Látogatóink!
Április 11-17. között az Elektrotechnikai Gyűjtemény karbantartási munkák miatt zárva tart.
Megértésüket köszönjük.
Első tavaszi HajóHíd estünket Kandó Kálmán emlékének szentelve március 25-én rendeztük a Kossuth Múzeumhajón. A jeles mérnök-feltaláló, akit méltán nevezhetünk a hazai vasútvillamosítás atyjának, 150 évvel ezelőtt született, vendégeink Fojtán István nyugalmazott MÁV-főtanácsos és Jeszenszky Sándor a Magyar Elektrotechnikai Múzeum egykori igazgatója voltak.
Az Ikarus 397-es az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. 1992-ben bemutatott alvázkarosszériás, távolsági illetve turista kivitelű autóbusza, amely átmenetet képez az emelt padlószintes és az emeletes autóbuszok között, s mint ilyen az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár első, úttörő kezdeményezésű kísérlete kétszintes jármű gyártása terén. Alsószintjén mindössze egy 6 fős kis tárgyaló, valamint teakonyha és toalett kapott helyet, így a köztudatban „másfél emeletes” megnevezéssel él.
Az ’50-es években a gazdasági vasutak modernizációjaként a Szállítóberendezések Gyára egy 50 lóerő teljesítményű mozdonyt tervezett. 1952-ben a gyár beszüntette a kisvasúti járművek készítését ezért– az akkor még csak a tervezőasztalon létező - mozdony gyártását a MÁV Északi Járműjavító Üzeme kezdte meg. A mozdony tervezői az Északi Járműjavítóban Helm Ödön, Szakács Gábor és Temesi Béla mérnökök voltak. A négy alaptípusban gyártott mozdonysorozatból 1952 és 1968 között közel 300 darab készült, a hagyományos járműjavítói profilba tartozó munkákkal párhuzamosan. Az elmúlt fél évszázad során a C50-es típus a hazai kisvasutak alaptípusává vált, sok helyen még ma is megtalálhatóak üzemelő példányai.