Ugrás a tartalomra

Hírek - Hirdetmények

Kandó Kálmán, a vasútvillamosítás atyja

Első tavaszi HajóHíd estünket Kandó Kálmán emlékének szentelve március 25-én rendeztük a Kossuth Múzeumhajón. A jeles mérnök-feltaláló, akit méltán nevezhetünk a hazai vasútvillamosítás atyjának, 150 évvel ezelőtt született, vendégeink Fojtán István nyugalmazott MÁV-főtanácsos és Jeszenszky Sándor a Magyar Elektrotechnikai Múzeum egykori igazgatója voltak.

Újabb egyedi Ikarus autóbusszal gyarapodott a Múzeum gyűjteménye!

Az Ikarus 397-es az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. 1992-ben bemutatott alvázkarosszériás, távolsági illetve turista kivitelű autóbusza, amely átmenetet képez az emelt padlószintes és az emeletes autóbuszok között, s mint ilyen az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár első, úttörő kezdeményezésű kísérlete kétszintes jármű gyártása terén. Alsószintjén mindössze egy 6 fős kis tárgyaló, valamint teakonyha és toalett kapott helyet, így a köztudatban „másfél emeletes” megnevezéssel él.

Hóeséssel búcsúzott a Hanság Élővilága kiállítástól a Közlekedési Múzeum C50-es típusú mozdonya!

Az ’50-es években a gazdasági vasutak modernizációjaként a Szállítóberendezések Gyára egy 50 lóerő teljesítményű mozdonyt tervezett. 1952-ben a gyár beszüntette a kisvasúti járművek készítését ezért– az akkor még csak a tervezőasztalon létező - mozdony gyártását a MÁV Északi Járműjavító Üzeme kezdte meg. A mozdony tervezői az Északi Járműjavítóban Helm Ödön, Szakács Gábor és Temesi Béla mérnökök voltak. A négy alaptípusban gyártott mozdonysorozatból 1952 és 1968 között közel 300 darab készült, a hagyományos járműjavítói profilba tartozó munkákkal párhuzamosan. Az elmúlt fél évszázad során a C50-es típus a hazai kisvasutak alaptípusává vált, sok helyen még ma is megtalálhatóak üzemelő példányai.

Beszállás, indulunk! Víziók eredményhirdetés előtt a HajóHídon

Február első hetében összeül a nemzetközi zsűri, hogy értékelje a beérkezett pályaműveket, egy hónapon belül pedig mindannyian láthatjuk, milyen lesz a jövő Közlekedési Múzeumának épülete. Vitézy Dávid főigazgatótól a 2019. január 30-án, a budapesti Kossuth Múzeumhajón rendezett HajóHíd közönsége megtudhatta: a beérkezett 13 pályamű az ipari örökség megőrzésére és izgalmas kortárs építészeti kiegészítésekkel való találkozására eltérő, de rengeteg jó megoldást tartogat. 

Adventi naptár

Advent alkalmából karácsony eljöttéig szeretnénk meglepni titeket egy kis aprósággal.

A Korbuly család történetéről indított el virtuális kiállítást a Közlekedési Múzeum

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum az idén 125. éve született Korbuly János és hozzá kapcsolódóan a Korbuly család életművét összefoglaló virtuális kiállítást indított útjára. A kiállítás soha nem látott részletességgel mutatja be a magyar gyáripar területén elévülhetetlen érdemeket szerzett család történetén keresztül a magyar ipari örökséget. A kiállítás a múzeum honlapján elérhető és a jövőben további értékes dokumentumokkal fog gyarapodni.

Ikarus 311-est vásároltunk

 

Újabb értékes darabbal gyarapodott a Közlekedési Múzeum buszgyűjteménye: egy Ikarus 311-est vásároltunk.

Nemzetközi tervpályázat - kiválasztottuk a 15 pályázót

Lezárult az Új Közlekedési Múzeum nemzetközi tervpályázatának előminősítési szakasza: a 11 meghívott építésziroda mellett négy újabb pályázó kapott lehetőséget a megmérettetésen való részvételre. Az Északi Járműjavító területén megvalósuló, nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 90 érvényes részvételi jelentkezés érkezett.