
Jellegzetes vasúti vezérlőkocsi érkezett gyűjteményünkbe
Február 19-én búcsúzott el az utasforgalomtól a BDt-318-as vezérlőkocsi a Miskolc - Tiszaújváros vasútvonalon. A jármű utolsó útja után intézményünk gyűjteményébe került.
Február 19-én búcsúzott el az utasforgalomtól a BDt-318-as vezérlőkocsi a Miskolc - Tiszaújváros vasútvonalon. A jármű utolsó útja után intézményünk gyűjteményébe került.
Folytatódik a Közlekedési Múzeum gyűjtemény-gyarapítási programja, a napokban egy GAZ-12 ZIM típusú gépkocsi érkezett új otthonunkba, az Északi Járműjavítóba. A járműből összesen 100 darab érkezett Magyarországra 1952-59 között, az 1950-es évektől kezdve a ‘70-es évek végéig a középszintű állami és pártvezetők szinte kivétel nélkül ezekkel a gépkocsikkal közlekedtek Magyarországon.
A Közlekedési Múzeum 2021. július 16-án nyitotta meg történetének legnagyobb időszaki kiállítását új otthonában, az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában - a kiállításról minden információt itt talál meg. Kiállításunk október 31-én a hideg időre tekintettel bezárt. A tárlatot terveink szerint 2022-ben újranyitjuk.
A szerzőpáros, Dr. Zsigmond Gábor, a intézményünk főigazgató-helyettese, és Dr. Pelles Márton, az MMKM segédmuzeológusa a könyvben soha korábban nem ismert tudásanyaggal és statisztikákkal mutatja be, hogyan lett a fiumei kikötő egy “sikeres termék”, hogyan alakult át a város élete a magyar állami befektetések hatására, és mit köszönhet a kikötőváros a hajózásnak, illetve az oda épített vasútvonalnak.
A jármű jó állapotának köszönhetően jelenlegi állapotában kiállítható, az új Közlekedési Múzeum tárlatát fogja gazdagítani.
A Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettesének ez a harmadik nemzetközi múzeumszakmai elnökségi tagsága.
A Csepel D-450-es a maga korában a legelterjedtebb teherautó volt, mára alig néhány példány maradt belőle. A járművet már tavasszal megnézhetik a látogatók a múzeum időszaki kiállításában.
Újabb lépéssel kerültünk közelebb az új Közlekedési Múzeum megépítéséhez, építési engedélyt kapott az ingatlan északkeleti szegletében található négy kisebb épület. Ezekben kávézó, restaurátor-műhely, illetve rendezvénytér lesz, valamint egy hidegháborús óvóhelyet is látogathatóvá teszünk.
Az alábbi videóban látható, hogyan épült Volt egyszer egy Északi c. kiállításunk, januártól, az első vasúti járművek érkezésétől a júliusi megnyitóig!