A kosarad üres
Közlekedés- és Technikatörténeti Szemle 2020
Ez a termék jelenleg nem rendelhető meg.
|
A Közlekedés és Technikatörténeti Szemle fontos hírvivője Intézményünk megújításának, amellett, hogy elérhetővé teszi a múzeumban folyó tudományos kutatások eredményeit, fórumot kíván teremteni a magyar közlekedési és műszaki tudományok történeti aspektusainak méltó bemutatásához, miközben bemutatja az archívumunkban zajló intenzív digitalizálási munka újabb és újabb eredményeit is.
Az idei évben a szerkesztőbizottság, a szerzők és a neves szaklektorok a száz évvel ezelőtti trianoni békeszerződés közlekedésre és a régiók közötti kapcsolatokra gyakorolt hatásait dolgozták fel, számos új tudományos eredménnyel gazdagítva a téma körüli színvonalas diskurzust.
Tartalomjegyzék
Balogh-Ebner Márton
Budapest új kerületei és közlekedési infrastruktúrája 1920 és 1944 között
Cseh Valentin
A magyar olajipar Trianon előtt és után
Domonkos Csaba
A budapesti közúti hidak hídvámja és eltörlésük 1918–1920-ban
Gidó Csaba
Szemelvények az erdélyi vasúti személyzet és műhelymunkások történetéből 1916–1918 között
Hevő Péter
Újrakezdés és alkalmazkodás – A komáromi hajógyár a két világháború között
Horváth Csaba Sándor
A GYSEV, a Sopron környéki HÉV-ek és Trianon
Kalocsai Péter
A trianoni béke hatása Vas vármegye közlekedésére
Tóth Bálint
Szilber József visszaemlékezése a Francia–Román Légiforgalmi Rt. budapesti állomásának létrehozásáról
Pelles Márton–Zsigmond Gábor
A fiumei magyar kereskedelmi tengerészet megszűnése
Péterffy-Cserháti Katalin
A megcsonkított államvasutak társadalma időben és térben – A Magyar Királyi Államvasutak gazdasági és társadalmi helyzete 1918 és 1927 között
Borító | puhatáblás |
Kötésmód | ragasztott |
Oldalak száma | oldal |
Méretek | 176 mm × 249 mm × 16 mm |
Tömeg (g) | 855 gramm |
Megjelenés | 2020 |
Nyelv | magyar |
Nyomda/Kiadó | Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum |
Származási hely | EU (Magyarország) |