A kosarad üres

Kosárban 0 tétel

Plüss jármű - MÁV 424 mozdony

Termék ára
8.490 Ft
6.685 Ft + ÁFA
8490
Cikkszám SA202100033
Elérhetőség Raktáron, rendelhető.
Gyártó Plüssautó gyár/Kasuba-Ker Kft.
Mennyiség:
Klikkeljen a cellába a nagyobb mennyiség kijelöléséhez.
Leírás

Megérkezett plüss jármű  családunk legújabb tagja az MÁV 424 mozdony "Bivaly"


Gyermekeknek kiváló választás, mert nem törik, és ha piszkos lesz, levehető és mosható huzatának köszönhetően könnyen tisztítható.
Felnőtteknek nosztalgikus hangulatot idéz, ezért szuper lehet akár ajándéknak is.
Nézd meg plüss jármű családunk többi tagját is, és szerezd meg gyűjteményed további darabjait!

A termék tulajdonságai:

  • hossza: 39,5 cm
  • anyaga: szivacs és plüss
  • rendeltetése: kézzel készült ajándéktárgy
  • származási hely: EU Magyarország
  • ajánlott korosztály: 3 éves kortól
  • tisztítás: Kézi/gépi mosással max. 40°C fokon
  • levehető huzat

Tudtad?

A MÁV 424-es sorozat – vagy ahogyan csak emlegetni szokás, „a négyhuszonnégyes” – a Magyar Királyi Államvasutak kétségkívül legismertebb mozdonysorozata, amelyet 1924-től gyártott a MÁVAG. Az első jellegrajz a mozdonyról 1917 decemberében készült el a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyárában. Teljesítménye 1760 lóerő (1295 kW) volt közepes minőségű szénnel, a legnagyobb sebessége a 27. mozdonyig 85 km/h, majd azt követően 90 km/h lett. Az ereje és zömök felépítése miatt „Bivaly” vagy éppen – a korszak híres, finn olimpiai bajnok hosszútávfutója, Paavo Nurmi után – „Nurmi” becenéven is emlegetett mozdonyokat már 1918-ban megrendelte a MÁV, ám az első világháború és az azt követő zűrzavaros időszak miatt az első példány csak hat évvel később készült el. 

 A máig meglévő 424-esek közül a 424.001-es mozdony, mely e plüss termék mintájának alapjául is szolgál, a világháborút követően Jugoszláviába került, ahol selejtezése után a zágrábi fűtőházban volt kiállítva. 1997-ben visszakerült hazánkba, s így 1998-tól a Közlekedési Múzeum városligeti épülete előtt lelt új otthonra, ahol a látogatók is megcsodálhatták. Jelenleg az MMKM időszakos kiállításán tekinthető meg, a volt Északi Járműjavító dízel csarnokában (Az időszaki kiállításról bővebb információt ITT olvashatnak).

 

 

 

 

Maximális magasság 16,5 cm
Maximális szélesség 10 cm
Maximális hosszúság 39,5 cm
Anyaga szivacs és plüss
Szín fekete
Termék rendeltetése Ajándéktárgy/Dísztárgy
Származási hely EU (Magyarország)
Ajánlott korosztály 3 éves kortól
Tisztítás Gép/kézi mosás max. 40°C fokon
Ehhez a termékhez ajánlott
Van készleten, rendelhető.
8.490 Ft
Plüss jármű mozdony nem csak gyerekeknek! Beceneve "Bobó" Tudtad? "A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonya. A magyar vasúti járműgyártás legsikeresebb típusa. Egyszerű robusztus szerkezete és megbízhatósága miatt igen kedvelt és kifejlesztésének idején kategóriájában világviszonylatban is az egyik legjobban sikerült típusnak számított." (Wikipedia)
Van készleten, rendelhető.
7.990 Ft
Plüss jármű sínautóbusz nem csak gyerekeknek! Másnéven Árpád. Tudtad? Magyarország első gyorssínautóbusza a Ganz vállalat által gyártott Aamot sorozatú gyorssínautóbusz. A magyar gyártású motorkocsi hazai viszonyoknak megfelelő konstrukcióját a belga motorkocsi tervei alapján dolgozták ki. A Ganz (Budapest) ebből a típusból 7 db-ot gyártott le. Az első jármű, Aamot 20 (Árpád) hivatalos hazai bemutatóját 1934. augusztus 30-án tartották. E bemutatót követően nemzetközi bemutatóutakra indult, ahol számos siker kísérte. A MÁV Árpád típusú motorkocsijainak további sorsait a háború igencsak befolyásolta. Az Árpád, a Mátyás Király és a Huba nevű motorkocsik a háború áldozatává váltak. Az utolsó fennmaradt példányt 1987-ben történt felújítása után, emlékeztetőül a sorozat első járművére Árpádnak nevezték el.
Van készleten, rendelhető.
8.490 Ft
Plüss jármű a MÁV 242 mozdony nem csak gyerekeknek! Beceneve "Szellem" Tudatd? A MÁVAG (Budapest) által gyártott 242 sorozat szertartályos mozdonyai méltán büszkélkedhetnek sebességükkel, hisz a legnagyobb sebességű magyar gőzmozdonyok hírében állnak. . A mozdonyok 120 km/h-s utazási sebességükkel a hazai vonalakon minden korábbinál gyorsabbnak számítottak, de különböző próbákon 150 km/h feletti sebességet is elértek. Más sorozatú gőzmozdonyokhoz képest a 242-es egyes pályaszakaszokon akár 20-30 km/h sebességnövekedést hozott. Összesen 4 darab készült belőle 1936. és 1939. között. Több becenév is él a köztudatban, többek között a „Szellem” és a „Koporsó” elnevezés is. A sorozat 242.001 pályaszámú gép az egyetlen, ami megmaradt az utókornak. A plüss termék mintájának alapjául szolgáló 242-es, jelenleg MMKM időszakos kiállításán is megtekinthető, a volt Északi Járműjavító dízel csarnokában
Title Text
Kedves vásárlónk!
Új szolgáltatással bővültünk!
Személyes Átvétel
 
Személyes átvételre minden kedden 9-16 óráig van lehetőség. 
Cím: 1072 Budapest, Rákóczi út 42. 8. emelet - Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum ( Blaha Lujza térnél)
Kapcsolat: Podhorszki Veronika   06-30-514-6339
 
Nem lépek be.